BOLİVYA'da Yaşam, Kadınlar...

Sucre'de kaldığım üç günde Casa de la Libertad, Parque Bolivar, Cathedral Sucre, Teatro, Cementerio General(Mezarlık), Templo de Santo Domingo ve pek çok meydanı, sokakları keyifle gezdim..

Bir kooperatif olduğunu anladığımız, yerlilerin el emeği ile dokunan, dikilen ürünlerin satıldığı bir mağaza buluyoruz müze yolunda. Hoşuma giden güzel dokumalar var, birini seçiyorum. Pançolar var, hoş ama nerede giyerim..

Condor Cafe ucuz ve lezzetli yemekleri ile başarılı keşiflerimizden. Market, banka şehir hayatı işte, geçiyor 3 gece. Hem güzel şehre hem de bir aydır süren seyahatime veda zamanı. Akşam 10 saat süreceğini düşündüğümüz otobüs yolculuğu ile Santa Cruz de la Sierra'ya gideceğiz, zira Buenos Aires'e oradan direkt uçuş var, indikten 5 saat sonra da İstanbul uçuşu.

Santa Cruz için SemiCama denilen koltuk aralıkları geniş, yatağa dönüşen koltukları olan otobüsteyiz. Saat 18:00 de hareket. Güney Amerika'da tüm otobüs seyahatlerimde yolcuların bir battaniye ile otobüse bindiğini gördüm. Isıtılmıyor ya da ısıtılamıyor otobüsler..

Neyse uyku tulumu battaniyeden daha iyi. Bizden başka 2 Fransız var yabancı olarak. Otobüs biraz dökülüyor.. Yol şimdilik iyi, bir süre sonra zor bir yola gireceğimizi haritadan görüyoruz. İlk durduğumuz anda 6-7 satıcı kadın bitiveriyor yanımızda panadas, sharke (içi dolgulu hamur)ve içecek satıyorlar bağırarak.

Yaklaşık 14 saat süren yolun sonunda bu seyahatimin son durağıma geldim. Palmiye, kauçuk ve başka değişik ağaçların bulunduğu, güvercinlerin yemlendiği 24 Eylül Meydanını karşısında yer alan Catedral de Santa Cruz'un tuğla rengi dış cephesi ve Çan kulesine çıkıp Çanların çalışını izlemek dışında belki yağmur, belki bu seyahatimdeki son durak olması, düzensiz, karaktersiz binaları ile Sucre'den sonra sevimsiz geldi bu şehir....

Zeynep Erim
29.05.2017

2 Comments to “ BOLİVYA Yaşam, Kadınlar II

1. Gülşen says :Cevapla

Zeynep hanım çok keyifle izledim.Tesekkürler